salgs- og leveringsbetingelser

Handels- salgs- og leveringsbetingelser

Kære kunde.
Til lykke med dit køb hos SBW. Vi håber, at du bliver glad for det du har købt hos os, og er tilfreds med vores service og behandling af dig. Herunder findes vores betingelser for køb i vores webshop/netbutik. Du vil blive betegnet ”køber” i teksten, og vi betegnes som ”SBW”.
Fortsat god fornøjelse!

Generelle oplysninger.
Nedenstående betingelser gælder for alle varer købt ved Scandinavian Brass And Woodwind (herefter SBW), såfremt der ikke er andre skriftlige aftaler mellem køber og SBW.

Scandinavian Brass And Woodwind
Vennemindevej 28
DK-2100 København Ø
sbw@sbw.dk
Tlf. +45 33140214
CVR nr.: 27183972
Etableringsår: 2003

Fragt og levering.
Bestillinger ekspederes og sendes som regel indenfor 1 til 2 hverdage, såfremt alle varer er på SBW’s lager, og der ikke kræves opsætning af instrumenter eller tilbehør. Hvis varen ikke er på SBW’s lager, så skaffer SBW varen hjem fra leverandøren hurtigst muligt. Her må påregnes en leveringstid på mere end 4 dage. SBW holder løbende køber orienteret om forventet leveringstidspunkt.

Ved alle køb over kr. 200,- inkl. moms er forsendelsen fragtfri/portofri i Danmark, undtagen Grønland og Færøerne. I tilfælde, hvor varen skal leveres på palle, skal køber dog regne med, at betale omkostningerne for levering med f.eks. fragtmand.

SBW benytter PostNord og GLS som transportører af forsendelser ind til 30 kg. Køber vælger selv den ønskede transportør ved afgivelse af ordren. Forsendelser over 30 kg. sendes med Danske Fragtmænd, efter forudgående aftale med køber.

Priserne på forsendelser følger til enhver tid PostNords og GLS’ priser, og transittider på det tidspunkt varen bestilles.

Betaling.
I SBW’s netbutik/webshop kan man betale med følgende metoder/betalingskort:
Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Debit, PayPal, Swipp og MobilePay.

Kortbetalinger på hjemmesiden håndteres af Bambora. SBW tager ikke gebyr ved betaling med Dankort. Evt. opkrævede gebyrer er udelukkende pålagt af kortudstederen eller Bambora.

Offentlige institutioner m.v. med EAN-nummer, kan vælge at betale via elektronisk faktura. Betalingsmetoden vælger køber selv, når køber afgiver bestilling. Kontakt venligst SBW, hvis der er spørgsmål.

Alle priser er inklusive 25 % dansk moms. SBW hæver ingen penge på betalingskortet før varerne er sendt af sted, og på vej til køber.

Sikkerhed.
SBW har ikke adgang til det kortnummer, udløbsdato og sikkerhedskode som indtastes ved betaling. SBW kan kun hæve det beløb som ordren lyder på, eller mindre, og SBW kan kun hæve et beløb én gang. Købers indtastede kortnummer bliver ikke gemt efter afsluttet transaktion. SBW har heller ikke adgang til købers kodeord ved registrering i kundedatabasen.

Ansvar.
SBW påtager sig ansvar i henhold til gældende dansk ret.

Aldersgrænser.
Køber skal være fyldt 18 år for at handle på www.sbw.dk. Hvis køber er under 18 år skal køber have samtykke fra forældre eller værge.

Fortrydelsesret.
Køber har 14 dages fortrydelsesret ved handel på www.sbw.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag køber
A) Har modtaget varen.
B) Modtager den sidste vare, når det drejer sig om en ordre på flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
C) Modtager det sidste parti, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Køber skal inden 14 dage fra modtagelse meddele SBW om, at køber ønsker at fortryde sit køb. Meddelelsen skal gives ved, at sende en e-mail til sbw@sbw.dk, som indeholder (Fulde navn, Postadresse, telefonnummer og ordrenummer). I meddelelsen skal køber tydeligt gøre opmærksom på, at køber ønsker, at benytte sin fortrydelsesret. Køber kan også vælge at benytte SBW’s fortrydelsesformular, og sende den med retur sammen med varen. Fortrydelsesformularen findes medsendt ordrebekræftelsen/varen samt nederst i dette dokument.

Returnering.
Køber skal sende sin ordre retur til SBW uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, køber har meddelt man ønsker at fortryde sit køb. Køber skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med forsendelse/tilbagelevering af varen. Ved returnering er køber ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Køber bærer ansvaret og risikoen for varen, fra tidspunktet for varens levering, indtil den er modtaget igen hos SBW. Køber kan også fortryde købet ved, mod forudgående aftale, at give tydelig meddelelse herom, og aflevere varen personligt på SBW’s adresse. Bemærk venligst, at SBW ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis købet fortrydes, skal varen sendes til:
Scandinavian Brass And Woodwind
Vennemindevej 28
DK-2100 København Ø

Varens stand, når den sendes retur.
Køber hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – køber kan afprøve varen hjemme på samme måde, som hvis den blev afprøvet i SBW’s fysiske butik.

Hvis varen er prøvet eller behandlet/håndteret udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at køber, ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købssummen retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi. For at kunne modtage hele købssummen tilbage ved returnering af varen, må køber altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Køber kan afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købssummen.
Hvis køber fortryder sit køb, får køber det fulde beløb tilbage, som er indbetalt til SBW. I tilfælde af en værdiforringelse, som køber hæfter for, trækkes denne værdiforringelse fra købssummen.
Hvis køber benytter sin fortrydelsesret, refunderes alle betalinger modtaget fra køber, herunder leverings-omkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af købers eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som SBW tilbyder). SBW gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som køber benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre køber udtrykkeligt har indvilget i noget andet. SBW forbeholder sig ret til, at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil varen er modtaget retur.

Hvad skal sendes tilbage sammen med varen?
Kopi af ordrebekræftelse eller faktura.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)?
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når man handler på www.sbw.dk har man 24 måneders reklamationsret, i henhold til Købeloven. Det betyder, at køber enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal man reklamere?
Køber skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at køber har opdaget en mangel ved varen. Hvis køber reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid betragtes som værende rettidig.

SBW refunderer rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget refunderer SBW købers (rimelige) fragtomkostninger.
Returvarer skal sendes til:

Scandinavian Brass And Woodwind
Vennemindevej 28
DK-2100 København Ø

SBW har brug for følgende information, når køber sender varer retur.
Når køber returnerer varen, bedes køber oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Varer skal altid skal sendes tilbage i samme forsvarlige originale emballage som ved modtagelse. Husk at få en kvittering for afsendelse, så SBW kan tilbagebetale købers fragtomkostninger.

Har køber sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil køber altid få tilsendt en e-mail, når SBW har modtaget varer. I mailen får køber oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af fortrydelse/reklamation.

Hvad gør SBW med købers personlige oplysninger (persondatapolitik)?
For at køber kan indgå en købsaftale med SBW, har SBW brug for følgende oplysninger:

Købers navn
Købers postadresse
Købers telefonnummer
Købers e-mail

SBW foretager registreringen af købers personoplysninger med det formål, at kunne levere varer til køber. Personoplysningerne registreres hos SBW og opbevares i fem år, hvor efter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via SBW’s website, sikrer SBW, at det altid sker ved afgivelse af købers samtykke, således at køber er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Den dataansvarlige hos SBW er indehaver Asger Nielsen. SBW opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, og SBW transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til SBW videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og SBW registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret køber hos SBW har køber altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Køber har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret. Disse rettigheder har køber efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til SBW via e-mail: sbw@sbw.dk

Adgang til klage.
Hvis køber vil klage over sit køb, skal køber rette henvendelse på e-mail til sbw@sbw.dk. Hvis det ikke lykkes SBW sammen med køber, at finde en løsning, kan køber indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Køber kan her finde en, ikke udtømmende, liste over de mest almindelige klagenævn – klik her.

Fortrydelsesformular.
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til: Scandinavian Brass And Woodwind, Vennemindevej 28, DK-2100 København Ø / sbw@sbw.dk
Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Købers navn
– Købers postadresse
– Købers underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato

Bestilling fra udlandet samt Grønland og Færøerne.
Ved bestilling af varer til udlandet samt til Grønland og Færøerne er følgende særlige regler gældende.
Betaling kan kun foregå ved forudgående bankoverførsel. Den automatisk beregnede fragt er ikke gældende, i det ekstra omkostninger ved levering til de ovennævnte steder bør påregnes.
Køber afholder selv fragtomkostninger ved køb såvel som ved evt. returnering af defekte produkter eller ved ombytning/returnering.